Senaste veckan.

2012-03-06 @ 22:36:56
Dag 1: lördag: Vi lyckades komma upp till Sthlm och till huset oskadda. Redan samma kväll började Sandra och jag riva runt i huset, ner med asiatgardinerna och afrikagubbarna på väggarna och upp med våra saker.
Dagen efter åkte vi till Ikea för att handla soffbord, lampa och ljus. Lycka att resan till Ikea bara tar tio minuter!
Även på måndagen tog vi en tur till Ikea för att köpa ännu med ljus och Sandra handlade lampor, hylla mm till sitt rum. Jag kunde inte bestämma mig hur jag vill ha det i mitt rum.
Promenad ute i solen med Sandra och Katie och vi upptäcker ett stall, ett fältävlansstall, inom en kvarts gångväg bort. Jag som trodde att jag skulle får leta med ljus och lykta efter närmaste hästen.

Tisdag börjar jag jobba på Big Care. Redan på torsdagen fick jag jobba själv. Vilken innerbar en massa felåkning och svordomar. Givetvis händer det som inte får hända dagen efter. Solen ligger på den skitiga rutan och jag hinner tänka: jag måste fylla på spolarvätska! Ett jävla hopp och allt känns fel. Körde på en refug och bilen fick punka, yes! Lyckads ta mig igenom rondellen och sedan snyftades ringa till chefen och bekänna. Pinsamaste var att jag 1: första veckan på nya jobbet, 2: mötet på onsdagen talade cheferna mycket barskt om att vi måste vara rädda om bilarna för det kostar väldigt mycket och bla bla. Suck.
På kvällen gick Sandra ut och åt på Raw, en sushibar med grym mat. Men eftersom jag inte hade hunnit äta någon lunch på jobbet valde jag en varmrätt, nästa gång blir det sushi. ; ) 
 
Lördagen gick också åt helvete, fick ett nytt schema och det var i centrala Vällingby och jag skulle cykla! Såklart virrar jag runt och svettas blod samtidigt som svordomarna haglar som pistolskott (inte hos kunderna (!)) : D Vanligtvis ska man vara ute hos första kunden 7.45, jag var ute hos första kunden en timme senare ungefär. Väl hemma var det duchen som gällde på en gång för Oscars finska kompisar skulle dyka upp när som för inflyttningsfesten. Rabarberbålen var även här en succe och kl 11 däckade jag på 2 sek i sängen trots fullt hus och fest på nervåningen. Roligaste med festen var att de flesta var finnar och vi svenskar kom fram till att om vi blundade kunde vi nästan befinna oss i Mumindalen. Eller nee, Moomindaaleen.
Söndag och jobbdag igen. Denna dagen gick sjukt mycket lättare och medans jag cyklades gata upp och ner försökte jag tänka på vilka bra benmuskler jag kommer att få. ; )

Som tur var fick jag tillbaka mitt första schema på måndagen och kunde slappna av lite. Efter jobbets slut gick jag och Sandra en runda på närmare 2 timmar i solen och skogen. Helt sjukt, men här i storstan finns det mer skog och traskvänliga stigar än vad det finns i Gislaved. Och tidiagare idag på vår upptäcksfärd genom området upptäckte vi brukshundklubbens lokaler. Ännu ett framsteg!

Katie och jag har tagit oss en päsare på soffan nu, tror jag ska sova soffa tills mina sambosar kommer hem. Imorgon ska vi äta pannkakor och imorgon är speciell. Första lediga dagen efter jobbar 8 dagar i sträck. Jaa, jag ville ju jobba faktiskt.
Och nu ringde Sandra och berättade att hon hade frågat Oscar om dessert och han skulle kolla efter om de hade kvar något. Mmm, jag mår fiiint.

Hoppas detta inlägg kan förklara lite vart jag hållit hus, alltså på jobbet. : D
Men jag ska uppdatera oftare, jag lovar! <3
Och Ps: bilder på huset kommer om så önskas. : D

Kommentarer
Postat av: Emelie Håård

Hejsan! ja tack kära du! Husbilder önskas! Break a leg Up there in the big city ;P

2012-03-08 @ 11:14:03     URL: http://cowgirlwannabee.blogspot.com
Postat av: Annie

Jaa absolut. imorgon får det bli, idag har jag inte orkat. : D

2012-03-08 @ 19:47:48
Postat av: Linda Bjuvander

Biiiilder !! :D:D

2012-03-08 @ 20:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0